Isnin, Oktober 03, 2011

Just The Way You Are ^_^



Salam semua...
Apakah kabar korang semua? baik2 blaka ker? mood korang ok x?
arinie mood kuchiki ok lah, mood jiwang datang plak memlm nie..huk3x..^_^

Just the way you are?
aikkkkkk, nape plak tetiba kuchiki tulis camtue kan? pelik x?
hikk3x...
sebenarnya bukan apa, kuchiki just suka lagu nie..
korang tau x, manusia nie suka dipuji n dihargai..
xkira lah, dlm berkawan ker, bekerja ker, bersaudara ker apatah lagi bercinta kan, lai lah mahu dipuji n dihargai..


so, bagi kuchiki lagu nie sgt2 sesuai utk diberikan kpd kaum hawa (gefpen korang lah kan)..
lagu nie mengenai bagaimana bf korang rasa betapa sempurnanya gf dia even gf dia rasa diri diorg nie x sempurna mana pun...maksudnya, bf dia terima dia seada nya dia..
mmg itu pun yg sesorg wanita nk dlm sesuatu perhubungan tue kan? terima diri dia seadanya dia, terima baik buruk dia, anggap kelemahan dia sbg kelebihan pada pasangan..terima diri dia tanpa perlu mengubahnya kepada apa yang kita kehendaki..

begitu juga kepada kaum wanita, terima pasangan korang seadanya mereka. Terima baik buruk mereka, habit mereka, cuba memahami mereka, iAllah hubungan korang akan berjalan ngan jayanya..KESERASIAN tue kan penting dalam membina perhubungan...^_^  So, pendek kata, saling menerima n memberi dalam mewujudkan satu perhubungan yer..dan jadilah diri anda sendiri, x perlu berpura2 menjadi diri orang lain...

ok lah, selamat mendengar lagu tue n selamat bercinta...ngeeeeee...^_^


p/s : sapa lah nk kasi lagu nie kt kuchiki yer? hik3x...=P



Sabtu, Oktober 01, 2011

Korea OoOoOo Korea ^_^



Salam semua...
lamanyerrrrrrrrrr x bersua yer? Indu kt kuchiki x?
ahaks...seme kene ckp "RINDUUUUUUU" yerk!!! ^_^

Oklah..
kali nie kuchiki nk berkongsi hobi baru kuchiki..
nk tau x apa hobi baru kuchiki??
mesti nak kan?
kalo ckp kuchiki suka mkn, korang mmg dh tau kan? hik3x...=P

Hobi baru kuchiki skang IALAH suka layan cite KOREA!!!

mmg best nengok cite korea nie..touching jerk cite dia..
sblm nie, kuchiki paling suka ngan cite Yu Hee the Witch, tp skang kuchiki dh tambah satu lai kesukaan, iaitu cite.....


 FULL HOUSE!!

Dedulu, kuchiki penah ikut satu episod je drama nie kt tv, n terus jatuh cinta..
tanpa berlengah, kuchiki tanya kt housemate, ada x cd cite Full House tue memandangkan housemate kuchiki nie peminat setia drama korea, n yg paling mengHAPPYkan, housemate kuchiki ADA cd cite tue..^_^

HooOoOoraYyyYYyY!!!!

Then kuchiki pun layan lah cite tue.....dari kol 930pm layan membawa ke 1200am.....layan lai sampai ke 335am...layan lai hingga ke 530am...perghhhhh, cam xpecaya yg kuchiki sanggup xtido demi drama tue..itu pun xabis lai cd nyer...keesokan malam sambung lai nengok cite sampai ke kol 230am..pergh!!dahsyatttt arr kuchiki nie upanyerrrr....FOKUSSSS sungguh!! =P

Tp mmg xbleh nk nipu arr, kalo nengok cite korea tue, xleh nk stop, mesti nk tau sambungan nyer..dh banyak cite yg kuchiki nengok, mmg camtue, xbleh nk berhenti!! SEYES!!!

So, moral of d story, kalo nk ilangkan rasa ngantok, JOM LAH TENGOK DRAMA KOREA!!
Ahaks..=P

Ok lah, sampai sini jer..lain kali sambung cite ekk..
papaiii...^_^




Sabtu, Ogos 06, 2011

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan..



Salam semua..
Pejam celik..pejam celik dh masuk ari ke 6 kita berpuasa...kejap jer masa berlalu..
rasanya, masih blom terlambat untuk kuchiki ucapkan SALAM RAMADHAN kepada semua umat Islam, xkira di mana jua anda berada..




Mutiara kata Ramadhan


Jika semua HARTA adalah RACUN maka ZAKAT-lah penawarnya,.
Jika seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA & TAUBAT lah ubatnya..
Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHAN lah pemutihnya..



Abu Hurairah menyatakan :

Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud :

"Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.."

-Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-




Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :

"Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu.."

- Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

Oleh itu, 
Marilah kita semua wahai umat Islam mengambil peluang yang disajikan kepada kita dengan melakukan pelbagai amalan yang digalakkan di sepanjang bulan yang penuh berkat ini...semoga kita bersama-sama mendapat manafaat dari bulan yang didalamnya ada satu malam yang mana lebih baik daripada 1,000 bulan. Amin..


Isnin, Julai 25, 2011

Hati Ohhh Hati....




Kekadang kita harap yg kita xdikecewakan...tp kita tetap kecewa...


Kekadang kita memberikan banyak peluang pada cinta, tp kita tetap terluka...


Kekadang kita merasakan cinta si dia adalah pelengkap diri kita, tp kita tetap kehilangan nya....

dan........

yang lebih menyakitkan adalah bila kita tau kita takkan bersamanya lai, tp jauh di sudut hati, kita masih menyimpan rasa kasih...

AKAL kita mengatakan TIADA lagi rasa cinta, tapi HATI masih mengatakan YA!!



Penah x korang rasa yang korang xfaham ngan hati korang sendiri?  

SAYA PERNAH!!!


There's a girl in my mirror crying tonight, and there's nothing I can say to make her feel alright.

Khamis, Jun 16, 2011

MARRY YOU ^_^




korang pacan x yg blog kuchiki nie dh meriah skit?? 
skang dh der lagu kan??
kuchiki suka bebenooo lagu nie, MARRY YOU@Bruno Mars...
best kan lagu dia? 
hope korang terhibur smbil2 membaca tue yer...
ngeeeeeeeeeee~~

(^V^)/ byeeeeeee....